مدیریت شبکه های اجتماعی

قبل از اینکه شروع به ساخت صفحه و سپس مدیریت شبکه های اجتماعی خود کنید، برنامه ریزی کنید. در حال حاضر تعداد زیادی صفحات بلا استفاده در رسانه های اجتماعی وجود دارد که بدون برنامه ریزی ایجاد شده و سپس به دست فراموشی سپرده شده اند.

عدم حضور در رسانه های اجتماعی بهتر از حضور بدون یک استراتژی تدوین شده است.

هفت سوالی که بایستی قبل از حضور در شبکه اجتماعی به آنها پاسخ داد:

  • ایا مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده اید؟
  • آیا استراتژی حضور در رسانه های اجتماعی خود را تدوین کرده اید؟
  • آیا برنامه روابط عمومی مناسبی طراحی کرده اید؟
  • آیا متولی برنامه ریزی پست گذاری و مدیریت رسانه های اجتماعی خود مشخص کرده اید؟
  • آیا تیم تولید محتوای مناسب و در راستای استراتژی خود را تربیت کرده اید؟
  • آیا گاید لاین جهت پست گذاری مشخص کرده اید؟
  • آیا رسانه های مناسب مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده اید؟

ما در آریا رسانه آماده هستیم تا به پرسشهای ذکر شده پاسخ مناسب داده شود. همچنین در این مسیر همراه شما هستیم.

حالا در زیر به یک سری ریزه کاری هایی که به درک مطلب کمک میکنه می پردازیم.

مدیریت شبکه های اجتماعی یعنی چه؟

 

شما هم احتمالا خیلی با عبارت مدیریت شبکه های اجتماعی زیاد برخورد کردین به این معنی که صفحات شما در فضای مجازی، بایستی مدیریت بشن. مدیریت شبکه های اجتماعی یعنی نوع پست و محتوا (از نظر عکس، متن، ویدئو)، ساعت دقیق پست گذاری و تاریخ پست گذاری مشخص بشه. و در ادامه پست های مورد نظر، توسط یک نرم افزار در صفحه شما بارگذاری بشه.

شما هم مثل خیلی ها شاید بگین، چه اهمیتی داره؟ اگه فالور، فالور باشه هر روز چک میکنه و پست من را میخونه. این بزرگترین تله هست که به کسب و کار خیلی ها آسیب زده و جبرانش هم کار ساده ای نیست.

دوست عزیز در حال حاضر فضای مجازی پر شده از هر نوع محتوایی که شما فکرش را بکنید، باید راهی پیدا کرد تا حواس مخاطب را به خودمون جلب کنیم و این کار بسیار سختی هست. باید ببینیم مخاطب ما چه ساعتی از روز مشغول چک کردن جایی میشه که ما حضور دارم؟ اگه وب سایت داریم، ببینیم چطوری دنبال ما میگرده؟ با چه کلمه کلیدی دنبال مطلب ما میگرده؟ یا اگه در مثلا اینستاگرام هستیم، مخاطب ما چه ساعت هایی در روز را بیشتر به جستجو و گشت و گذار در اینستاگرام میگذرونه تا همون حول و حوش پیام بزاریم تا احتمال دیده شدنمون را بالا ببریم.

حالا باید دید مخاطب ما چه پست هایی را بیشتر توجه میکنه و میبینه یا میخونه؟ متن، تصویر یا ویدئو؟ کدام یکی و هر کدام کجا بیشتر دنبال کننده دارن؟ و پاسخ صحیح به  سوال هایی از این دست هستند که یکی را برنده و یکی را بازنده میکنن.

مدیریت رسانه های اجتماعی به صورت موثر و کارا چگونه است؟

 

یک استراتژی محتوایی برای حضور در فضای مجازی بایستی طراحی کنید. این استراتژی شامل انتخاب شبکه مجازی (بسته به حضور مخاطبان هدف)، نوع پست هایی که بایستی طراحی بشه (متن، ویدئو، عکس، آموزشی، تفریحی…)، چند بار در هفته پست میگذاریم، چه ساعتی از روز پست گذاری انجام بشه، لینک دادن یه وب سایت، انتخاب هشتک مناسب کسب و کار شما، …

با توجه به اینکه ما هیچوقت نمیتونیم عین یک ماشین کار کنیم، بایستی پست گذاری را به یک ماشین یا نرم افزار واگذار کنیم. انتخاب یک پلاتفرم مدیریت رسانه های مجازی کمک خوبی در این مرحله به ما میکنه.

ما برای شما چه کاری انجام میدهیم؟

 

در صورتیکه کار مدیریت و تولید محتوای صفحات شبکه های اجتماعی خودتون را به ما بسپرید، ما این بار سنگین را از دوش شما برداشته و از طراحی استراتژی تا تولید محتوا و پست گذاری را برای شما انجام میدیم.

موضوعی که شما نمیدونید این هست که حالا شما همه کار را خودت انجام میدی ولی نتیجه نمیگیری و مخاطبانت لایک و کامنت نمیزارن و مهمتر از همه اگه هدفت فروش هست، اتفاق نمیفته. خوب این دیگه یک هنری هست که بایستی کسب کرد و ما در مجموعه خودمون با استفاده از متخصص کپی رایتر محتوا را قبل از انتشار بررسی و بهینه سازی می کنیم.

همانطوری که شاید شنیده باشید، توجه کاربران در اینترنت به زیر هشت ثانیه رسیده و شما فرصت بسیار کمی برای جلب توجه مخاطب دارید. کار را به حرفه ای ها بسپارید و نتیجه کار را ببینید و فقط روی کسب و کار اصلی خودتون تمرکز کنید. هر چه تخصصی تر این کار انجام شود، نتیجه بهتری به دست خواهید اورد.

همین حالا تماس بگیرید و از ما یک جلسه مشاوره رایگان دریافت کنید.