الکسا چیست

رنکینگ الکسا چیست؟

الکسا سیستمی برای تخمین میزان محبوبیت و عملکرد یک وب سایت در مقایسه با تمامی وب سایت‌های موجود است. این سیستم دارای شبکه اطلاعاتی بسیار وسیعی از میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است و قابلیت این سیستم تخمین تعداد بازدیدکنندگان تمامی وب سایت‌ها است، پیچیدگی این محاسبات به علت تفکیک بازدیدکنندگان واقعی از Spam ها می‌باشد. اطلاعات این سیستم بسیار دقیق و بدون دخالت بشر در محاسبات است.

این سیستم میانگین بازدیدهای روزانه یک وب سایت را در مدت زمان سه ماه بررسی می‌کند. وقتی وب سایتی بالاترین بازدید را داشته باشد در رتبه های اول و وب سایت‌هایی با بازدید پایین رتبه ۳۰ میلیون خواهند داشت. همچنین وب سایت‌هایی که در بازه سه ماهه بدون بازدید باشند فاقد رتبه بندی خواهند بود. در صدر رتبه بندی وب سایت‌ها، گوگل با حجم عظیمی از کاربران و بازدید کنندگان قرار دارد.

از نکات بسیار مهم تعداد بازدیدکنندگان وب سایت‌ها در هر روز است. کوچک‌ترین تغییری در تعداد بازدیدکنندگان روزانه می‌تواند اثرات بسیار مهمی در جابه جایی رتبه بندی وب سایت در طولانی مدت داشته باشد.

راهکارهایی برای دستیابی به رتبه بهتر در سیستم Alexa Rank

  • بالابردن پله پله کیفیت محتوای سایت، زمانی که کاربران مطالب وب سایتی را ارزشمند بیابند طبیعتاً بازدید از سایت افزایش چشمگیری خواهد داشت
  • برقراری ارتباط میان یک وب‌سایت با وب سایت‌های دیگر از طریق لینک‌های ارتباطی با حفظ کیفیت محتوا برای راضی کردن بازدیدکننده وب‌سایت
  • استفاده درست و هدفمند از کلمات با آنالیز کامل هدف مشتریان
  • آنالیز کامل استراتژی بازاریابی رقبا برای یادگیری و اتخاذ تصمیم‌های بهتر برای آینده تجارت
  • دنبال کردن استراتژی‌های SEO برای نمایان شدن هر چه بیشتر وب‌سایت درنتیجه جستجو کاربران و بازدید بیشتر.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *