شبکه های اجتماعی

مقایسه شبکه های اجتماعی

تنوع شبکه های اجتماعی و شیوه های گوناگون به اشتراک گذاری مطالب در این شبکه ها باعث نتایج متفاوتی در تبلیغات می شود که ما بطور مختصر آنها را با هم مقایسه می کنیم:

Facebook
استفاده از فیسبوک برای به اشتراک گذاری ویدیوها، تصاویر و مطالب و همچنین تبلیغ رویدادهای تجاری در کسب و کار، بسیار موفق عمل می کند.

YouTube
دومین موتور جست و جوی قوی که در واقع در مالکیت گوگل می باشد و به همین علت ویدیوهای این شبکه جزء اولین ویدیوهایی هستند که در نتیجه جست و جو در گوگل نمایان می شوند. همچنین نحوه اشتراک گذاری مطلب در این شبکه اجتماعی به صورت ویدیو می باشد که طبق تحقیقات ویدیوها بیشترین بازدهی برای تبلیغات و بیشترین تاثیر گذاری را بر مخاطب دارند.

Twitter
یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در میان کاربران که به منظور استفاده شخصی و تبلیغات برای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای به اشتراک گذاری متن ها، نظرات و جریان های روزانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله شبکه های اجتماعی پربازده در تبلیغات است.

Instagram
از قدرتمند ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی در میان کاربران مجازی با نزدیک به ۴۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان می باشد. تنوع امکان به اشتراک گذاری مطالب در این شبکه به صورت ویدیو، تصویر و مطلب و همچنین امکان فیلتر کردن جست و جو با استفاده از هشتگ # باعث تسهیل در استفاده و همچنین حداکثر بازدهی در تبلیغات کسب و کار و فعالیت های تجاری می شود.

Pinterest
این شبکه از نظر ساختار بسیار نزدیک به اینستاگرام می باشد همچنین امکان پین کردن پست های به اشتراک گذاشته شده امکانی مشابه استفاده از هشتگ در اینستاگرام را برای کاربران فراهم می کند.

تبلیغات مجازی

تبلیغات بدون کاغذ

در اصل Paperless Advertising به روش هایی برای تبلیغات محصول و خدمات با استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی و تکنولوژی روز با بازدهی بیشتر نامیده می شود.
استفاده از ایمیل برای تبلیغات: طبق تحقیقات یک کمپانی آمریکایی ارسال ایمیل برای مشتریان ۴۰ برابر موثرتر از فیس بوک و توییتر عمل می کند و ۹۱ درصد از مشتریان هر روزه از ایمیل خود استفاده می کنند.
از دیگر نکات مهم در تبلیغ با استفاده از فرستادن ایمیل توجه به کالاهای مورد توجه مشتریان با توجه به جنسیت و سایر فاکتورهای مدنظر مشتری با توجه به ارایه محصولات برای بازدهی بیشتر می باشد.
شخصی سازی تبلیغات ارسال شده برای مشتریان با استفاده از اطلاعات و علایق و نیازهای مشتریان برای ارسال ایمیل مرتبط برای آنها از عوامل تشویق و وفاداری مشتریان برای خرید است.
در این شیوه دسترسی هر شخص به تلفن هوشمند و استفاده از این امکان برای تبلیغات، طراحی وب سایت ها به گونه ای که همانند سیستم های کامپیوتری کاملا قابل دسترسی بوده و طراحی با توجه به صفحه نمایش تلفن همراه انجام می پذیرد.
استفاده از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان، استفاده از فیلترهای سن و موقعیت مکانی برای سرعت بخشیدن به برقراری ارتباط با مشتری، محتوای خلاقانه برای تبلیغ ترجیحا استفاده از ویدیو و تصویر به جای متن از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اینفوگرافی چیست؟

اینفوگرافی چیست؟

اینفوگرافی یکی از شیوه های تبلیغاتی به منظور ارائه مطالب پیچیده با استفاده از گرافیک، تبدیل مطالب پیچیده به اشکال قابل فهم برای عموم، استفاده از اشکال گرافیکی یرای برقراری هر چه سریعتر، ارتباط با مخاطب و استفاده از نمادهای گرافیکی برای بیان اهداف و محصولات و اطلاعات می باشد.

استفاده از طراحی گرافیکی برای تبلیغات در مقایسه با تبلیغات متنی بهتر و سریعتر عمل می کند به این علت که برای عموم مردم قابل فهم تر بوده و ۶۰ درصد از مردم اطلاعات روزانه خود را صرفا از طریق مشاهده به دست می آورند، همچنین ثابت شده ۹۰ درصد از اطلاعات ذخیره شده در مغز از طریق مشاهده به دست آمده اند، به این ترتیب اینفوگرافی روشی بسیار کاربردی در زمینه ی تبلیغات دیجیتال است.