استراتژی تبلیغات

استراتژی ATL ، TTL و BTL در تبلیغات

سه استراتژی الزامی برای تبلیغات که هر شرکت باید اطلاعات کافی در این موارد برای هدایت موفق تبلیغات داشته باشد TTL، ATL و BTL می باشد.

 

ATL یا Above The Line

استراتژی تبلیغات در این روش تنها برقراری ارتباط با مشتریان است. تبلیغات بدون هدف تمرکز بر محصولی خاص و صرفا برای نشان دادن موجودیت حجم انبوهی از کالا می باشد. هدف اصلی این تبلیغات تشویق مشتریان برای بازدید از فروشگاه و جستجو در میان تمامی کالاها است. این روش به تجارت ها برای جذب تعداد بیشتری از مخاطبان کمک می کند.

ابزارهای به کار گرفته شده در تبلیغات ATL : تلویزیون با استفاده از کمپین های تبلیغاتی برای تبلیغات مستقیم، رادیو ،تبلیغات چاپ شده با استفاده از پیامهای تبلیغاتی در روزنامه ها، مقاله ها و تبلیغات آنلاین

 

BTL یا  Below The Line

این تبلیغات به طور متمرکز برای برقراری ارتباط با گروه خاصی از مشتریان تلاش می کند. این پیام های تبلیغاتی با شناخت و مطالعات کامل جمعیت شناسی، روانشناسی وشخصیت شناسی از گروه مشتریان صورت می گیرد. دستیابی به هدف مورد نظر از طریق این روش سریعتر و ساده تر خواهد بود.

ابزارهای به کار گرفته شده در تبلیغات BTL :

  • تبلیغات خیابانی : بیلیوردها، بنرها و …
  • تبلیغات مستقیم : SMS ، Email ، پست های شبکه های اجتماعی
  • حامیان مالی :رویدادهای تبلیغاتی (events) ، رقابت ها
  • ارتباطات جمعی : کنفرانس ها
  • تبلیغات فروشگاهی : تجارت بصری ، حراج های تبلیغاتی ، نمونه رایگان محصولات

 

TTL یا Through the line

این روش تلفیقی از استراتژی دو روش ATL و BTL در تبلیغات است. هدف در این روش دستیابی به سیستمی جامع برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان به تمامی روش های ممکن است. با توجه به استفاده از هر دو استراتژی  ATL و BTL تبلیغات TTL بهترین بازدهی برای معرفی و یادآوری برندها را دارد.

 

در نهایت نمی توان حکم قطعی برای استفاده از این دو روش در کاربردهای مختلف صادر کرد، در مورد بعضی تجارت ها روش ATL بهترین روش برای دستیابی به هدف و در مورد دیگر BTL بهترین روش خواهد بود. همه چیز وابسته به میزان مهارت شرکت های بازاریابی برای برقراری ارتباط با مخاطب خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *