سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه

مجموعه اقداماتی که با هدف جذب ترافیک بیشتر برای یک وب‌سایت با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات موتورهای جستجو صورت می‌گیرد Black Hat SEO نامیده می‌شود.

عبارت Black Hat SEO در مقابل White Hat SEO و برای تمیز دادن اعمال خوب از اعمال بد در مارکتینگ قرار دارد و بیشتر برای توصیف هکرهای کامپیوتری، سازندهٔ ویروس‌ها و تمامی افرادی که از کامپیوتر برای اعمال غیراخلاقی استفاده می‌کنند، به‌کاربرده می‌شود.

استفاده از تکنیک‌های Black Hat SEO گاهی برای مدت کوتاهی باهدف به دست آوردن ترافیک بیشتر برای یک وب‌سایت موفقیت‌آمیز خواهد بود اما این موفقیت برای مدت کوتاهی بوده و درنهایت وب‌سایت توسط موتورهای جستجو تحریم خواهد شد.

تعدادی از روش‌های black Hat SEO عبارت‌اند از:

استفاده بی‌مورد و مکرر از یک کلمه کلیدی، کپی کردن مفاهیم و متن‌ها، فریب دادن موتورهای جستجو از طریق مغایرت عنوان با مفاهیم وب‌سایت برای جذب تعداد بیشتر کاربران، گزارش کردن (report) بی‌دلیل سایت‌های رقیب، استفاده از کامنت های نامربوط با تعداد بالا که اغلب توسط ویروس‌ها گذاشته می‌شوند و باعث دلسردی کاربران واقعی برای نوشتن کامنت های مربوط و ارزشمند در صفحات می‌شود، استفاده از متن‌های پنهان یا نامریی از طریق قرار دادن اندازه متن روی صفر یا قرار دادن متن روی زمینه همرنگ، استفاده از صفحاتی که به‌عنوان پلی برای انتقال کاربر به صفحات دیگر استفاده می‌شوند و بسیاری روش‌های دیگر.

البته صرف زمان و انرژی برای یادگیری روش‌های White Hat SEO عاقلانه‌تر و کاراتر برای بالا بردن رتبهٔ وب‌سایت در مدت طولانی خواهد بود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *