بک لینک

افزودن بک لینک به سایت چگونه است

Backlink بیشترین لغت استفاده شده در دنیای SEO است و از مهم‌ترین فاکتورها برای دستیابی به موفقیت در دنیای آنلاین است.

به فرآیند مرتبط شدن یک وب سایت به وب سایت دیگر از طریق یک لینک Backlink گفته می‌شود که در گذشته از آیتم‌های اصلی بالابردن وب سایت‌ها بوده و امروزه نیز نقش مهمی در دستیابی به رتبه بالاتر دارد.

Backlink ها دارای چند دسته متفاوت هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • وقتی یک سایت به یک مقاله یا صفحه اصلی یک وب‌سایت دیگر از طریق لینکی مرتبط می‌گردد این ارتباط از طریق Link juice صورت می‌پذیرد. Link juice ها اهمیت زیادی در بالا بردن رتبه سایت دارند.
  • لینک‌های موجود در کامنت های یک وب‌سایت که هر سایت را به سایت‌های متفاوت و ناشناخته‌ای مرتبط می‌کند. این لینک‌ها no-follow Link نامیده می‌شوند و هیچ تأثیری برای بالا بردن رتبه‌بندی یک وب‌سایت ندارند.
  • لینک‌هایی که از طریق وب سایت‌های نامتعارف و غیرقابل‌اعتماد با سایتی دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این لینک‌ها بیش از آن‌که به یک وب سایت برای رتبه‌بندی کمک کنند، ضرر می‌رسانند و Low Quality Links نامیده می‌شوند.

امروزه نقش Backlink ها تفاوت زیادی با گذشته دارد، درگذشته حتی Low Quality Link ها هم تأثیر زیادی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها داشتند اما هم‌زمان با شروع استفاده گوگل از الگوریتم پنگوئن نقش Backlink ها به‌کلی تغییر کرد.

آنچه در مورد Backlink ها حائز اهمیت است مرتبط بودن با وب‌سایت‌هایی با رتبه بالا، دارای محتوا بودن لینک‌ها و مرتبط بودن محتوا با هر وب‌سایت است. همچنین قرار دادن مفاهیم منحصربه‌فرد در وب‌سایت و نوشتن کامنت ها به‌عنوان یکی از سریع‌ترین و بهترین را ها برای جذب Backlink ها هستند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *