سه استراتژی الزامی برای تبلیغات که هر شرکت باید اطلاعات کافی در این موارد برای هدایت موفق تبلیغات داشته باشد TTL، ATL و BTL می باشد.
ATL یا Above The Line
استراتژی تبلیغات در این روش تنها برقراری ارتباط با مشتریان است. تبلیغات بدون هدف تمرکز بر محصولی خاص و صرفا برای نشان دادن موجودیت حجم انبوهی از کالا می باشد. هدف اصلی این تبلیغات تشویق مشتریان برای بازدید از فروشگاه و جستجو در میان تمامی کالاها است. این روش به تجارت ها برای جذب تعداد بیشتری از مخاطبان کمک می کند.
ابزارهای به کار گرفته شده در تبلیغات ATL : تلویزیون با استفاده از کمپین های تبلیغاتی برای تبلیغات مستقیم، رادیو ،تبلیغات چاپ شده با استفاده از پیامهای تبلیغاتی در روزنامه ها، مقاله ها و تبلیغات آنلاین
BTL یا Below The Line
این تبلیغات به طور متمرکز برای برقراری ارتباط با گروه خاصی از مشتریان تلاش می کند. این پیام های تبلیغاتی با شناخت و مطالعات کامل جمعیت شناسی، روانشناسی وشخصیت شناسی از گروه مشتریان صورت می گیرد. دستیابی به هدف مورد نظر از طریق این روش سریعتر و ساده تر خواهد بود.
ابزارهای به کار گرفته شده در تبلیغات BTL :
- تبلیغات خیابانی : بیلیوردها، بنرها و …
- تبلیغات مستقیم : SMS ، Email ، پست های شبکه های اجتماعی
- حامیان مالی :رویدادهای تبلیغاتی (events) ، رقابت ها
- ارتباطات جمعی : کنفرانس ها
- تبلیغات فروشگاهی : تجارت بصری ، حراج های تبلیغاتی ، نمونه رایگان محصولات
TTL یا Through the line
این روش تلفیقی از استراتژی دو روش ATL و BTL در تبلیغات است. هدف در این روش دستیابی به سیستمی جامع برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان به تمامی روش های ممکن است. با توجه به استفاده از هر دو استراتژی ATL و BTL تبلیغات TTL بهترین بازدهی برای معرفی و یادآوری برندها را دارد.
در نهایت نمی توان حکم قطعی برای استفاده از این دو روش در کاربردهای مختلف صادر کرد، در مورد بعضی تجارت ها روش ATL بهترین روش برای دستیابی به هدف و در مورد دیگر BTL بهترین روش خواهد بود. همه چیز وابسته به میزان مهارت شرکت های بازاریابی برای برقراری ارتباط با مخاطب خواهد بود.
سئو چیست؟
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminسئو معیار کمیت و کیفیت بازدید از وبسایتها و اختصار سه کلمه Search Engine Optimization میباشد. در بازار پر از رقابت امروز برای رقابت با تعداد بی شماری از تجارتها دانش SEO بیش از هر زمانی برای کمک به رشد کسب و کارها اهمیت دارد.
تمامی موتورهای جستجو در وب دارای الگوریتم مشخصی برای دستهبندی اطلاعات و فاکتورهای به خصوصی برای بالا کشیدن رتبهٔ وبسایت و پدیدار شدن بهعنوان وب سایتهای اولیه درنتیجه جستجوی کاربران دارند.
برخی فاکتورهای حائز اهمیت عبارتاند از:
از نکات بسیار مهم در SEO عملکرد مطلوب در صورت کارکرد همزمان تمامی فاکتورهاست، هیچیک از فاکتورها بهتنهایی عملکرد مطلوبی برای دستیابی به رتبه بالاتر باری وبسایت نخواهند داشت.
موتورهای جستجو ماشینهایی برای پیدا کردن راهحل درنتیجه جستجوی کاربران هستند، نتیجه جستجو در درجه اول سایتهایی با مفاهیم مرتبط و در درجه دوم سایتهای محبوب مرتبط میباشند. بهاینترتیب محبوبیت و مرتبط بودن دو فاکتور مهم در به دست آوردن رتبه بالاتر در SEO میباشند. تجربه نشان داده که موتورهای جستجو میتوانند زمینه موفقیت یا نابودی سازمانی را فراهم آورند، ترافیک هر وبسایت میتواند نتیجهای غیرقابل مقایسه در تبلیغات، ارائه خدمات و درآمد در قیاس با سایر روشهای مارکتینگ داشته باشد.
دنیای مربوط به سئو بسیار پیچیده است اما اکثریت مردم قادر هستند مفاهیم پایهای سئو را بیاموزند. آموزش رایگان دسترسی به دانش سئو در دسترس همگان قرار دارد و حتی آگاهی از نکات بسیار کوچکی از سئو میتواند تغییرات چشمگیری را درنتیجه ایجاد کند.
ON-PAGE SEO و OFF-PAGE SEO
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminOn-Page: مفاهیم سایت شما در مورد چیست
Off-Page: سایت شما چقدر معتبر و محبوب است
On-Page SEO که بانام On-Site SEO هم شناخته میشود شامل تمامی فاکتورهای موجود در هر وبسایت که در رتبهبندی وبسایت نقش دارند میشود، فاکتورهایی که تحت کنترل شما بوده و برای به دست آوردن رتبهبندی بهتر بهآسانی قابلتغییر هستند.
این فاکتورها عبارتاند از:
Off-Page SEO شامل فاکتورهایی برای بهبود رتبهبندی سایت اما متفاوت با فاکتورهای On-Page SEO میباشند.
این فاکتورها عبارتاند از:
سئو منفی چیست؟
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminمجموعه استراتژیها و اقداماتی که برای کاهش بازدید و رتبه بندی یک وب سایت از طریق وب سایتهای رقیب صورت میگیرد Negative SEO نام دارد. اگر چه گوگل در مورد وجود راههایی برای سئو منفی صداقت چندانی ندارند اما وجود راههای مختلفی برای کاهش بازدید و رتبه بندی یک وب سایت وجود دارد، در ادامه به بررسی تعدادی از این راهکارها میپردازیم.
و بسیاری راههای دیگر…
متأسفانه راهی برای درامان بودن از Negative SEO وجود ندارد اما بررسی مداوم تعداد بازدیدکنندگان سایت باعث میشود هر چه سریعتر جلوی ضررهای احتمالی در صورت بروز Negative SEO گرفته شود. بسیاری از راههای Negative SEO مشترک با راهکارهای Black Hat SEO میباشند و در حقیقت زیرمجموعه یکدیگرند.
تکنیکهای جستجو در گوگل
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminموتور جستجوی گوگل دارای روشهای بسیاری برای جستجو میباشد. اما بعضی روشها باعث دستیابی سریعتر و بهتر به نتیجه دلخواه میشود. در ادامه به بررسی بعضی از این روشها میپردازیم.
سئو کلاه سیاه
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminمجموعه اقداماتی که با هدف جذب ترافیک بیشتر برای یک وبسایت با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات موتورهای جستجو صورت میگیرد Black Hat SEO نامیده میشود.
عبارت Black Hat SEO در مقابل White Hat SEO و برای تمیز دادن اعمال خوب از اعمال بد در مارکتینگ قرار دارد و بیشتر برای توصیف هکرهای کامپیوتری، سازندهٔ ویروسها و تمامی افرادی که از کامپیوتر برای اعمال غیراخلاقی استفاده میکنند، بهکاربرده میشود.
استفاده از تکنیکهای Black Hat SEO گاهی برای مدت کوتاهی باهدف به دست آوردن ترافیک بیشتر برای یک وبسایت موفقیتآمیز خواهد بود اما این موفقیت برای مدت کوتاهی بوده و درنهایت وبسایت توسط موتورهای جستجو تحریم خواهد شد.
تعدادی از روشهای black Hat SEO عبارتاند از:
استفاده بیمورد و مکرر از یک کلمه کلیدی، کپی کردن مفاهیم و متنها، فریب دادن موتورهای جستجو از طریق مغایرت عنوان با مفاهیم وبسایت برای جذب تعداد بیشتر کاربران، گزارش کردن (report) بیدلیل سایتهای رقیب، استفاده از کامنت های نامربوط با تعداد بالا که اغلب توسط ویروسها گذاشته میشوند و باعث دلسردی کاربران واقعی برای نوشتن کامنت های مربوط و ارزشمند در صفحات میشود، استفاده از متنهای پنهان یا نامریی از طریق قرار دادن اندازه متن روی صفر یا قرار دادن متن روی زمینه همرنگ، استفاده از صفحاتی که بهعنوان پلی برای انتقال کاربر به صفحات دیگر استفاده میشوند و بسیاری روشهای دیگر.
البته صرف زمان و انرژی برای یادگیری روشهای White Hat SEO عاقلانهتر و کاراتر برای بالا بردن رتبهٔ وبسایت در مدت طولانی خواهد بود.
افزودن بک لینک به سایت چگونه است
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminBacklink بیشترین لغت استفاده شده در دنیای SEO است و از مهمترین فاکتورها برای دستیابی به موفقیت در دنیای آنلاین است.
به فرآیند مرتبط شدن یک وب سایت به وب سایت دیگر از طریق یک لینک Backlink گفته میشود که در گذشته از آیتمهای اصلی بالابردن وب سایتها بوده و امروزه نیز نقش مهمی در دستیابی به رتبه بالاتر دارد.
Backlink ها دارای چند دسته متفاوت هستند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
امروزه نقش Backlink ها تفاوت زیادی با گذشته دارد، درگذشته حتی Low Quality Link ها هم تأثیر زیادی در رتبهبندی وبسایتها داشتند اما همزمان با شروع استفاده گوگل از الگوریتم پنگوئن نقش Backlink ها بهکلی تغییر کرد.
آنچه در مورد Backlink ها حائز اهمیت است مرتبط بودن با وبسایتهایی با رتبه بالا، دارای محتوا بودن لینکها و مرتبط بودن محتوا با هر وبسایت است. همچنین قرار دادن مفاهیم منحصربهفرد در وبسایت و نوشتن کامنت ها بهعنوان یکی از سریعترین و بهترین را ها برای جذب Backlink ها هستند.
رنکینگ الکسا چیست؟
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminالکسا سیستمی برای تخمین میزان محبوبیت و عملکرد یک وب سایت در مقایسه با تمامی وب سایتهای موجود است. این سیستم دارای شبکه اطلاعاتی بسیار وسیعی از میلیونها نفر در سراسر جهان است و قابلیت این سیستم تخمین تعداد بازدیدکنندگان تمامی وب سایتها است، پیچیدگی این محاسبات به علت تفکیک بازدیدکنندگان واقعی از Spam ها میباشد. اطلاعات این سیستم بسیار دقیق و بدون دخالت بشر در محاسبات است.
این سیستم میانگین بازدیدهای روزانه یک وب سایت را در مدت زمان سه ماه بررسی میکند. وقتی وب سایتی بالاترین بازدید را داشته باشد در رتبه های اول و وب سایتهایی با بازدید پایین رتبه ۳۰ میلیون خواهند داشت. همچنین وب سایتهایی که در بازه سه ماهه بدون بازدید باشند فاقد رتبه بندی خواهند بود. در صدر رتبه بندی وب سایتها، گوگل با حجم عظیمی از کاربران و بازدید کنندگان قرار دارد.
از نکات بسیار مهم تعداد بازدیدکنندگان وب سایتها در هر روز است. کوچکترین تغییری در تعداد بازدیدکنندگان روزانه میتواند اثرات بسیار مهمی در جابه جایی رتبه بندی وب سایت در طولانی مدت داشته باشد.
راهکارهایی برای دستیابی به رتبه بهتر در سیستم Alexa Rank
بازاریابی ویدیویی
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminرهبرهای تجارت های بزرگ و بازاریاب ها پیوسته در حال رویارویی با روش های جدیدی از تکنولوژی و بازاریابی هستند. استراتژی ها و شیوه های بازاریابی پیوسته در حال تغییر هستند، اما از مهم ترین استراتژی های آزموده شده استفاده از ویدیو برای تبلیغات است.
از آغاز استفاده از ویدیو در تبلیغات به عنوان مهم ترین رابط میان مشتریان و تجارت ها یاد می شود و مهم ترین ابزار برای نفوذ به احساسات و افکار مشتریان و در واقع قوی ترین استراتژی بازاریابی برای ارسال پیام به مخاطب است.
برای طراحی یک ویدیوی تبلیغاتی سه مرحله وجود دارد:
از جمله موارد بسیار مهم برای موفقیت یک ویدیو در تبلیغات دیجیتال، انتخاب محل مناسب برای انتشار آن است، همچنین باید در انتخاب شبکه اجتماعی مناسب و پرداخت هزینه برای دیده شدن بیشتر نیز توجه داشت.
از جمله مزایای مهم تبلیغات ویدیویی قابل لمس بودن برای اکثریت مخاطبان است. متاسفانه تعداد زیادی از مخاطبان حاضر به خواندن متن ها و جملات تبلیغاتی در رابطه با مزایای محصولات نیستند. این در حالی است که محتوای بصری قابل درک، در دسترس و راحت تر برای اشتراک گذاشته شدن توسط بیشترین تعداد مخاطبان و فوق العاده ماندگارتر در ذهن آن هاست.
از مواردی که به تاثیر بیشتر ویدیو بر مخاطب کمک می کند می توان به ارایه کامل اطلاعات در تبلیغات ویدیویی ، توضیح کامل در مورد محصولات با روشن کردن تمامی ویژگی ها و مزایا برای مشتریان، افزودن ویژگی های ارزشی به ویدیو مانند کد تخفیف یا لینک خرید ویژه برای نگه داشتن مخاطب تا پایان ویدیو اشاره کرد.
استراتژی ATL ، TTL و BTL در تبلیغات
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminسه استراتژی الزامی برای تبلیغات که هر شرکت باید اطلاعات کافی در این موارد برای هدایت موفق تبلیغات داشته باشد TTL، ATL و BTL می باشد.
ATL یا Above The Line
استراتژی تبلیغات در این روش تنها برقراری ارتباط با مشتریان است. تبلیغات بدون هدف تمرکز بر محصولی خاص و صرفا برای نشان دادن موجودیت حجم انبوهی از کالا می باشد. هدف اصلی این تبلیغات تشویق مشتریان برای بازدید از فروشگاه و جستجو در میان تمامی کالاها است. این روش به تجارت ها برای جذب تعداد بیشتری از مخاطبان کمک می کند.
ابزارهای به کار گرفته شده در تبلیغات ATL : تلویزیون با استفاده از کمپین های تبلیغاتی برای تبلیغات مستقیم، رادیو ،تبلیغات چاپ شده با استفاده از پیامهای تبلیغاتی در روزنامه ها، مقاله ها و تبلیغات آنلاین
BTL یا Below The Line
این تبلیغات به طور متمرکز برای برقراری ارتباط با گروه خاصی از مشتریان تلاش می کند. این پیام های تبلیغاتی با شناخت و مطالعات کامل جمعیت شناسی، روانشناسی وشخصیت شناسی از گروه مشتریان صورت می گیرد. دستیابی به هدف مورد نظر از طریق این روش سریعتر و ساده تر خواهد بود.
ابزارهای به کار گرفته شده در تبلیغات BTL :
TTL یا Through the line
این روش تلفیقی از استراتژی دو روش ATL و BTL در تبلیغات است. هدف در این روش دستیابی به سیستمی جامع برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان به تمامی روش های ممکن است. با توجه به استفاده از هر دو استراتژی ATL و BTL تبلیغات TTL بهترین بازدهی برای معرفی و یادآوری برندها را دارد.
در نهایت نمی توان حکم قطعی برای استفاده از این دو روش در کاربردهای مختلف صادر کرد، در مورد بعضی تجارت ها روش ATL بهترین روش برای دستیابی به هدف و در مورد دیگر BTL بهترین روش خواهد بود. همه چیز وابسته به میزان مهارت شرکت های بازاریابی برای برقراری ارتباط با مخاطب خواهد بود.
افزایش فروش با اینستاگرام
/0 دیدگاه /در مقالات /توسط superadminطبق آمار منتشر شده اینستاگرام دارای ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در هر ماه و ۹۵ میلیون پست در هر روز می باشد و ۵۹ درصد از کاربران اینستاگرام بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند که اکثریت کاربران خانم ها هستند.
بازاریابی با اینستاگرام:
با توجه به جدیدترین به روزرسانی اینستاگرام و تغییرات الگوریتم این برنامه ۷۰ درصد از پست های به اشتراک گذاشته شده دیده نمی شوند. برای استفاده از تغییرات الگوریتم در جهت مثبت راهکارهایی وجود دارد که باعث افزایش دیده شدن پست های منتشر شده در میان دنبال کنندگان هر صفحه می شود.
یکی از راه های استفاده در جهت مثبت به اشتراک گذاشتن پست های کمتر با کیفیت تصویر و محتوای بهتر و عمومی نگه داشتن صفحه است. هر چه تعداد لایک و کامنت ها در یک پست بیشتر باشد، این پست برای دنبال کنندگان بیشتری نمایان خواهد شد. همچنین در ارتباط بودن با دنبال کنندگان از طریق پاسخ دادن به سوالات آن ها، تشکر برای کامنت ها و برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان هر پیج می تواند محبوبیت پست ها را افزایش دهد.
تعداد کاربران اینستاگرام با توجه به امکانات جدید همانند استوری ها، فروش محصولات از طریق تگ کردن وب سایت بر روی تصاویر و … روز به روز در حال افزایش است.
۷۰ درصد از تجارت ها در آمریکا از این شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن و تبلیغ کالا و خدماتشان استفاده می کنند و حدود یک میلیون برند آمریکایی در اینستاگرام اشتراک دارند. بهترین راه تبلیغات در اینستاگرام استفاده از ویدیوها به جای تصاویر است و باید به این نکته نیز توجه داشت که هر چه مدت زمان ویدیو کمتر باشد تاثیرگذاری و بازدبد از ویدیو بیشتر خواهد بود. ماهانه دو میلیون تبلیغ در اینستاگرام منتشر می شود و این تعداد سالانه ۸۰ درصد افزایش می یابد، این در حالی است که ویدیوهایی که روزانه درحال انتشار است ۴ برابر ویدیوهای زمان مشابه در سال گذشته است، مدت زمان تماشای ویدیوها در اینستاگرام نیز پیوسته در حال افزایش است.
از بهترین راهکارها برای پیدا شدن هر سریعتر پست شما در نتیجه جستجو استفاده از # هشتگ های مربوط می باشد. البته توصیه می شود که هشتگ ها کاملا مربوط و از نظر تعداد بین ۵ تا ۱۰ هشتگ باشند. در حال حاضر به ندرت پستی بدون هشتگ در اینستاگرام دیده می شود.
یکی از راه های افزایش فروش و تاثیر تبلیغات استفاده از استوری اینستاگرام است، روزانه ۲۵۰ میلیون استوری در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شوند. بهترین زمان پست کردن مطالب ساعات ۲ بامداد، ۸ تا ۹ صبح و ۵ بعدازظهر در روزهای دوشنبه و پنج شنبه است ، همچنین استفاده از لوکیشن( موقعیت مکانی) نیز از جمله فاکتورهایی است که بازدید مطالب منتشر شده را تا ۷۹ درصد بالا می برد.
۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک پیج تجارت و کسب و کار را دنبال می کنند و ۷۵ درصد از کاربران بعد از مشاهده یک پست تبلیغات در اینستاگرام حتما وب سایت و یا سایر راه های دستیابی به کالا و خدمات مورد نظر را بررسی خواهند کرد به این ترتیب اینستاگرام بهترین شبکه مجازی برای تبلیغ کسب و کار با صرفه جویی در زمان و انرژی است.