Instagram usage in marketing

افزایش فروش با اینستاگرام

طبق آمار منتشر شده اینستاگرام دارای ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در هر ماه و ۹۵ میلیون پست در هر روز می باشد و ۵۹ درصد از کاربران اینستاگرام بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند که اکثریت کاربران خانم ها هستند.

بازاریابی با اینستاگرام:

با توجه به جدیدترین به روزرسانی اینستاگرام و تغییرات الگوریتم این برنامه ۷۰ درصد از پست های به اشتراک گذاشته شده دیده نمی شوند. برای استفاده از تغییرات الگوریتم در جهت مثبت راهکارهایی وجود دارد که باعث افزایش دیده شدن پست های منتشر شده در میان دنبال کنندگان هر صفحه می شود.
یکی از راه های استفاده در جهت مثبت به اشتراک گذاشتن پست های کمتر با کیفیت تصویر و محتوای بهتر و عمومی نگه داشتن صفحه است. هر چه تعداد لایک و کامنت ها در یک پست بیشتر باشد، این پست برای دنبال کنندگان بیشتری نمایان خواهد شد. همچنین در ارتباط بودن با دنبال کنندگان از طریق پاسخ دادن به سوالات آن ها، تشکر برای کامنت ها و برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان هر پیج می تواند محبوبیت پست ها را افزایش دهد.
تعداد کاربران اینستاگرام با توجه به امکانات جدید همانند استوری ها، فروش محصولات از طریق تگ کردن وب سایت بر روی تصاویر و … روز به روز در حال افزایش است.
۷۰ درصد از تجارت ها در آمریکا از این شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن و تبلیغ کالا و خدماتشان استفاده می کنند و حدود یک میلیون برند آمریکایی در اینستاگرام اشتراک دارند. بهترین راه تبلیغات در اینستاگرام استفاده از ویدیوها به جای تصاویر است و باید به این نکته نیز توجه داشت که هر چه مدت زمان ویدیو کمتر باشد تاثیرگذاری و بازدبد از ویدیو بیشتر خواهد بود. ماهانه دو میلیون تبلیغ در اینستاگرام منتشر می شود و این تعداد سالانه ۸۰ درصد افزایش می یابد، این در حالی است که ویدیوهایی که روزانه درحال انتشار است ۴ برابر ویدیوهای زمان مشابه در سال گذشته است، مدت زمان تماشای ویدیوها در اینستاگرام نیز پیوسته در حال افزایش است.
از بهترین راهکارها برای پیدا شدن هر سریعتر پست شما در نتیجه جستجو استفاده از # هشتگ های مربوط می باشد. البته توصیه می شود که هشتگ ها کاملا مربوط و از نظر تعداد بین ۵ تا ۱۰ هشتگ باشند. در حال حاضر به ندرت پستی بدون هشتگ در اینستاگرام دیده می شود.
یکی از راه های افزایش فروش و تاثیر تبلیغات استفاده از استوری اینستاگرام است، روزانه ۲۵۰ میلیون استوری در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شوند. بهترین زمان پست کردن مطالب ساعات ۲ بامداد، ۸ تا ۹ صبح و ۵ بعدازظهر در روزهای دوشنبه و پنج شنبه است ، همچنین استفاده از لوکیشن( موقعیت مکانی) نیز از جمله فاکتورهایی است که بازدید مطالب منتشر شده را تا ۷۹ درصد بالا می برد.
۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک پیج تجارت و کسب و کار را دنبال می کنند و ۷۵ درصد از کاربران بعد از مشاهده یک پست تبلیغات در اینستاگرام حتما وب سایت و یا سایر راه های دستیابی به کالا و خدمات مورد نظر را بررسی خواهند کرد به این ترتیب اینستاگرام بهترین شبکه مجازی برای تبلیغ کسب و کار با صرفه جویی در زمان و انرژی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *